Сертифікація вчителів – 2022: особливості проведення, нормативні документи
У 2022 році в сертифікації педагогічних працівників зможуть взяти участь 178 учителів початкових класів Львівщини.
Щоб охопити всі регіони України, Міністерство освіти і науки наказом № 3 від 04.01.2022
https://cutt.ly/bGDhGHd визначило максимальний обсяг заяв, які можуть бути подані від кожної з областей на пропорційних засадах (залежно від наявної кількості вчителів початкової школи).
30 березня 2022 року, ухвалено рішення щодо зміни термінів реєстрації для проходження сертифікації педагогічних працівників https://cutt.ly/MDPMiFc.
Упродовж 1–15 серпня 2022 року триватиме реєстрація для проходження сертифікації, яка проводитиметься у 2 етапи:
-основний етап (1–8 серпня) – у межах граничної кількості для кожного регіону;
-додатковий етап (9–15 серпня) – у межах загальної граничної кількості (2500 вчителів).
Нагадуємо: сертифікація педагогічних працівників складається з трьох етапів:
-незалежного тестування учасників сертифікації;
-самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності;
-вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.
Український центр оцінювання якості освіти затвердив зміст тесту, орієнтовний розподіл завдань https://cutt.ly/4GS8SRo і схему нарахування балів сертифікації педагогічних працівників 2022 року https://cutt.ly/hGS89wP.
Зміст тесту визначає Програма незалежного тестування https://cutt.ly/AGS1TxY.
Тест міститиме 100 завдань з вибором однієї правильної відповіді, на виконання яких буде відведено 180 хвилин.
Орієнтовний розподіл завдань відповідно до розділів/підрозділів Програми тестування:
- управління освітнім процесом – 10%;
-навчання учнів предметів (інтегрованих курсів) – 76%, зокрема:
-комунікація державною мовою з дотриманням норм української літературної мови – 9%;
-система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти – 29%;
- методики навчання освітніх галузей, визначених Держстандартом початкової освіти – 32%;
-інформатична освіта та цифрове освітнє середовище – 6%;
-партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу – 2%;
-організація освітнього середовища – 12%.
Завдання матиме чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний, і оцінюватиметься у 0 або 1 бал. 1 бал – якщо вказано правильну відповідь, 0 балів – якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано.
Результати незалежного тестування визначатимуться на підставі набраної учасником сертифікації кількості балів за виконання тестових завдань. Максимальна кількість балів, яку можна отримати, правильно виконавши всі завдання тесту незалежного тестування, – 100.
Зауважимо: учителі беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому етапі, відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників.